niedziela, 14 sierpnia 2016

Liebster Blog Award!

A więc nadszedł ten dzień, by odpowiezieć na moje pierwsze nominacje LBA, za które jestem bardzo wdzięczna Kamili klik i Zuzi klik. Dzięki dziewczyny za to wyróżnienie!


A więc zaczynajmy!


Pytania Kamili:


1. Opisz siebie w 3 słowach.

Niecierpliwa marzycielka śpioch

2. Co Cię skłoniło do założenia bloga?

Zawsze gdy kończyłam czytać książkę, która mi się spodobała, chciałam się z kimś tym podzielić, chciałam powiedzieć o moich uczuciach, o tym co mi się podobało, a co nie. Podobnie z filmami, więc je także dorzuciłam. Oczywiście nie od razu pojawił się pomysł na takiego bloga, jakiego prowadzę teraz. Pisałam wcześniej bloga z własnym opowiadaniem, jednak po jakimś czasie przestało mi się ono podobać, więc zamiast je "remontować" porzuciłam to i mam zamiar tworzyć kolejne, lepsze, jednak najpierw chce być w 100 % pewna fabuły Tamtego bloga nie usunęłam, jeśli jesteście zainteresowani, to piszcie!
Ale wracając do tematu, to zawsze chciałam pisać i stwierdziłam, że książki to fajna tematyka.

3. Jakie blogi lubisz czytać najbardziej? Czy masz ulubione blogi, które czytasz regularnie?

Najbardziej lubię czytać blogi takie jak mój, czyli książkowe, filmowe. Szukam w nich inspiracji, a także pomysłów na to co przeczytać, lub (częściej) obejrzeć. Bywa, że zaglądam na blogi modowe (Jessica Mercedes, Macademian Girl) i lifestyle (Ssarusska).
Oczywiście mam blogi, które czytam regularnie, w tym blog Kams (link na górze posta), a także Iwony klik. Ostatnio zaczęłam także odwiedzać Zuzanne (link na górze) i Kasie klik.

4. Co planujesz robić podczas ostatniego miesiąca wakacji?

Mój ostatni miesiąc niewiele będzie się różnił od tego pierwszego. Błogie lenistwo, spanie do 10, spotkania ze znajomymi. Odwiedzę na trochę dziadków i będę się szykować do szkoły (książki, zeszyty). A później... Liceum nadchodzę!

5. Jaki był najlepszy moment podczas Twojego blogowania dotychczas?

Jak dotychczas podczas mojej blogowej "kariery" miałam dwa wspaniałe momenty. Najpierw były to pierwsze komentarze (pojawiło się ich aż cztery!). Do tej pory nie mam ich wiele, więc każdy jest dla mnie na wagę złota. Po wielu postach bez odzewu przeżyłam mały szok, gdy zobaczyłam, że jednak ktoś mnie czyta.
Drugim momentem było nie co innego, jak nominowanie mnie to Liebster Blog Award i to przez dwie osoby. Prawdę mówiąc nie sądziłam, że przy tak mało popularnym blogu mam na to szansę. Wogóle nie myślałam, że komuś podoba się to co tworzę.

6. Jaka jest Twoja ulubiona książka/film?

Mam dwie ulubione książki, mianowicie "Igrzyska Śmierci" i "Harry Potter" ( nie będę się decydować na żadną onkretną część). Uwielbiam je za to, jak mnie uzależniają, jakiego mam po nich kaca. Za tą magię w nich zawartą i wspaniale skonstruowany świat. 
Jeśli chodzi o film to zawsze miałam problem z odpowiedzią na to pytanie. Mogłabym powiedzieć, że również Igrzyska i Harry, ponieważ są to naprawdę świetne produkcje dorównujące książkom (zwłaszcza ta druga), jedna byłoby to pójście na łatwiznę. 
Myślę jednak, że "Zostań jeśli kochasz" jest piękną historią i osobiście wolę film od książki.

7. Co lubisz robić w wolnym czasie?

Przez dziesięć miesięcy w roku wolnego czasu mam niewiele, ponieważ nauki jest naprawdę sporo. Jeśli już jednak go znajdę to odpowiedź na pytanie jest prosta: książki. Uielbiam je czytać, gdy już znajdę chwilę. Nie myślcie jednak, że to wszystko. Chodzę na zajęcia pozaszkolne, nie wyobrażam sobie bym przez rok mogła nie chodzić nigdzie; zawsze jest gitara, taniec, śpiew albo angielski. Do tego spotykam się ze znajomymi, jednak jest to chyba oczywiste.

8. Twoje największe marzenie to...?

Moje marzenia zawsze kręciły się wśród przyszłej kariery. Od dziecka chciałam być artystką; baletnicą, piosenkarką, tancerką. W tej chwili nadal chcę realizować się muzycznie, ale doszło jeszcze jedno małe-duże marzenie; napisać książkę.
Miło by było także iść przez życie z księciem z bajki u boku.

9. Czy chciałabyś mieszkać za granicą? Uzasadnij swoją odpowiedź.

Chyba jak wiele osób chciałabym mieszkać za granicą. Podoba mi się wiele miejsc; od Włoszech po Hawaje, jednak tam raczej wolałabym pojechać na długie wakacje, niż na stałe. Marzą mi się Stany Zjednoczone, do których jak wszyscy wiedzą, dostać się jest ciężko. Tam oczywiście najbardziej podoba mi się Nowy Jork, ale Alaska też by mi pasowała (uwielbiam zimno i śnieg).
Londyn i Paryż również są wspaniałymi miejscami, w których chiałabym zamieszkać. Podejrzewam, że i tak zostanę w Polsce, ale kto wie co przyniesie mi los.

10. Czym jest dla Ciebie blogowanie?

Blogowanie jest dla mnie kolejną pasją. Pisanie, to coś co kocham, a jeśli mogę się tym dzielić z innymi, to czemu nie? Lubię czytać komentarze i mieć świadomość, że jednak ktoś docenia moją pracę. Lubię dzielić się moimi odczuciami i przemyśleniami z innymi, a przede wszystkim; lubię to robić!

11. Dokończ zdanie. Nie potrafię żyć bez... 

Musze przyznać, że trudne pytanie, ale spróbujmy.
Nie potrafię żyć bez czekolady... Nie, nie pasuje.
Nie potrafię żyć bez książek... Tez nie do końca.
Nie potrafię żyć bez bloga... Już lepiej, dużo lepiej.
Nie potrafię żyć bez pasji.... Prawie to, już prawie, brakuje tylko trochę.
Nie potrafię żyć bez ludzi. Tak, chyba trafiłam.

Jak widzieliście jest wiele rzeczy bez, których nie wyobrażam sobie życia. Nie dałoby się ich chyba zmieścić w jednym poście. Jednak chyba najcenniejszą wartością są ludzie. Ludzie, z którymi się przyjaźnię, których lubię, kocham. Moi znajomi, moja rodzina, moja przyjaciółka i mój chłopak. Moi przyjaciele. Jestem osobą, która lubi od czasu do czasu pobyć sama, jedna na dłuzszą metę chyba bym się załamała. Mimo wszysto nie jestem samotnikiem, muszę żyć w stadzie, by przetrwać. Nie potrafię więc żyć bez ludzi, którzy są obok mnie.

O, zapomniałabym, nie potrafię żyć także bez mojego kota.
A właściwie dwóch.

Pytania Zuzi:


1.Wyobraź sobie, że z jakiegoś powodu Twoja biblioteczka nagle staje w płomieniach. Zdążysz ocalić tylko jedną książkę. Którą uratujesz?
Odpowiedź jest jasna: "Igrzyska Śmierci". Od ponad 3 lat jest moim ulubieńcem i wielokrotnie już do niej powracałam. Nie wyobrażam sobie zostawienia jej w ogniu.

2.Dostajesz szansę na prawdziwe spotkanie ze swoim ulubionym bohaterem książkowym. Co wybierzesz - szaloną przygodę czy romantyczną randkę w jego towarzystwie?
Udzielenie odpowiedzi na to pytanie jest dużo trudniejsze.W końcu jest tylu wspaniałych bhaterów, zarówno odważnych, mających wspaniałe przygody, jak i przystojnych romantyów. Z jednej strony chciałabym ratować świat z Harry'm Potter'em, z drugiej piec bułki z Peetą. Wybiorę więc pomiędz; chciałabym spędzić dzień z Percy'm Jackson'em ratując świat, przy okazji być przez niego ratowaną :D
A może lepszy byłby Jace Herondale?

3.Wracasz do domu z niejasnym przeczuciem, że coś jest nie tak... Zamek w drzwiach był przekręcony tylko raz, chociaż Ty zawsze przekręcasz go dwa razy, a w jednym z pokoi pali się światło (na pewno zgasiłaś/łeś je przed wyjściem)... Co robisz? Odważnie wkraczasz do środka i sam(a) mierzysz się z tym, co na Ciebie czeka czy wzywasz na pomoc którąś z książkowych postaci? Którą i dlaczego?
Zdecydowanie wzywam na pomoc książkową postać! Nie mam w sobie aż tyle odwagi. Tu również nasuwa sięna myśl wielu bohaterów, jednak chyba najlepszym rozwiązaniem będzie Harry ze swoimi umiejętnościami magicznymi. Tak, przy nim czułabym się bezpieczna.

4.Mówi się, że rodziny się nie wybiera, ale gdybyś miał(a) stworzyć sobie taką książkową rodzinę, kto by się w niej znalazł i dlaczego? Rodzice, rodzeństwo, mąż/żona, dzieci, a może jakiś domowy zwierz? Jakie postaci z książek chciał(a)byś obsadzić w tych rolach?
A więc na początku ustalmy jaka jest moja rola w tej rodzinie; mam być córką, czy matką? Poiedzmy, że moja rola się nie zmieni; nadal będę zbuntowaną 16-latką. No to do dzieła!
Mama: Lily Potter
Tata: James Potter
Bracia: Percy Jackson (chyba jednak nie nadajesz się na mojego chłopaka) oraz Fred i George Weasley'owie
Babcia: Molly Weasley
Dziadek: Posejdon
Ciocia: Bellatrix Lastrenge
Wujek: Haymitch Abernathy
Zwierzątko: Jaskier
Pragnę dodać, iż moim chłopakiem byłby Peeta Mellark lub Jace Herondale.

5. Pies właśnie zeżarł Twoją książkę. Wciąż jeszcze oblizuje się ze smakiem, a wokół w kałużach ze śliny leżą na wpół przeżute strzępy papieru. Trudno nawet rozpoznać, jaką lekturę w ten sposób przetrawił, ale masz nadzieję, że to... (Której książki ze swoich zbiorów byłoby Ci najmniej żal w takiej sytuacji?)
"Tajemniczy Ogród". Dostałam dawno temu w szkole, nawet nie przeczytałam w całości. Jakoś bardziej podobała mi się ta historia w formie sztuki teatralnej.

6.Jak wyglądałby Twój idealny wieczór z książką?
Chatka w gróach, łóżko przy oknie, ciepły koc, kolorowe skarpetki. Parująca czekolada, pałtki śniegu za oknem tańczące w świetle zachodzącego słońca. Kominek w pokoju i ukochana osoba śpiąca w fotelu. Do tego kotek mruczący mi na kolanach i pies drzemiący przy ogniu.

7.Czy wyobrażasz sobie świat bez tradycyjnych, drukowanych książek?
Nie.
Przeczytałam tylko jednego ebooka, trochę byłam na Wattpadzie i to zdecydowanie nie jest to samo.Nie licząc bolących oczu i głowy, brakowało mi zapachu nowej książki, lub starszej z biblioteki. Brakowało mi przekładania zakładki przez przyjaciółkę.I tej przyjemności czytania kartka za kartką, trzymania w ręce sztuki

8.Na jeden dzień możesz wcielić się w rolę jakiejś postaci literackiej - kogo wybierasz i dlaczego?
I tu również nasuwa mi się wiele odpowiedzi. Chyba jednak wybiorę Hermionę Granger, jeden dzień z jej życia jest zdecydowanie bezpieczniejszy niż Katniss Everdeen. Do tego zawsze marzyłam by odwiedzić Hogwart, a Hermiona jest wspaniałą postacią.
9.Ktoś chce Ci podarować nietypowy prezent: masz do wyboru milion dolarów albo darmowe książki bez żadnych ograniczeń - na co się decydujesz?
Pewnie każdy książkoholik wybrałby drugą opcję, jednak ja będę przedsiębiorcza; wybieram pierwszą. Milion dolarów mogłabym jakoś zainwestować, by w przyszłości zarobić jeszcze więcej. Mieć własną firmę, czy cokolwiek co pozwoli mi się utrzymać, a nawet (biorąc pod uwagę, że mam milion na start) być milionerką. Nie myślcie, że chodzi mi o pieniądze, o nie. Po prostu za ten milion i tak mogłabym sobie kupić masę książek, a jeszcze by dużo zostało. Zainwestowałabym, spełniłabym resztę marzeń, a na koniec ustatkowała się i posiadała ogromną biblioteczkę oraz (z racji tego iż jestem kobietą) garderobę. Czy nie mam racji?

10.Czy masz jakieś motto życiowe? Jeśli tak, pochwal się nim :)
Szczerze powiedziawszy nie. Jest tyle pięknych mott (tak się to odmienia?), że nie mam zamiaru stosować się do jednego.
11.Czym się zajmujesz, kiedy nie czytasz?
Przede wszystkim się uczę. Jak to mawiają moi dziadkowie; "Ucz się Oleńko ucz, bo nauka to do przyszłości klucz". A ja się z tym w pełni zgadzam. Jednak nie siedzę cały czas w książkach. Chodzę na różne zajęcia, warsztaty. Śpiewam, gram na gitarze, kiedyś byłam cheerliderką. Spotykam się ze znajomymi. Oglądam filmy, seriale. Jeżdzę rowerem. Robię masę rzeczy, przez co często brakuje mi czasu na książki.

I to już wszystko! Bardzo dziękuję za nominacje i docenienie mojej twórczości.

A oto moi nominowani:

Iwona (Bo miłość do książek jest zaraźliwa)
Kasia (Zakątek Fangirl)
Felicja (Felicja Bookaholic)
Dominika (Donka Reads)
Weronika (My lifestyle)
Roberta (FOTOstory) 
Marta (Życie między wierszami)
Agnieszka (Books Hunter)
Agata (Skazani na książki)
Agata (Bookilology)
Patrycja (Little Lovely Brunette)

Pytania do was:

1. Co skłoniło was do założenia bloga?
2. Z jakim bohaterem książkowym/ filmowym się utożsamiacie?
3. Jaką jesteś porą roku? Dlaczego?
4. Jakie są twoje pasje i zainteresowania?
5. Opisz swoje wymarzone wakacje!
6. Jaki był twój pierwszy wpis, czy nadal jest na blogu, czy wciąż ci się podoba i jesteś z niego zadowolona?
7. 3 ulubione filmy i książki!
8. Jakie jest twoje miejsce w świecie?
9. Kiedy czujesz się szczęśliwa?
10. Ile masz lat, a na ile się czujesz?
11.W jakim świecie filmowym/ książkowym chciałabyś zamieszkać? 

Miłej zabawy!

Czeam na wasze wpisy i jestem ciekawa odpowiedzi. Ja bawiłam się wyśmienicie, mimo, że czasem musiałam się dłużej zastanowić. Do zobaczenia.

Ola.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz