sobota, 25 czerwca 2016

Wakacje #1 "Will Grayson, Will Grayson"

Tym oto postem oficjalnie rozpoczynam wakacje, a licznik startuje!



Tytuł: "Will Grayson, Will Grayson"
Autor: John Green, David Levithan
Liczba stron: 365
Wydawnictwo: Bukowy Las
Data wydania: 2015r.

"-Jak się nazywasz?
Wstaje i odpowiadam:
-Will Grayson.
-W-I-L-L G-R-A-Y-S-O-N?-upewnia się, literując niewiarygodnie szybko.
-Notak-potwierdzam.-Dlaczego pytasz?
Dzieciak patrzy na mnie przez sekundę, przekrzywiając głowę, jakby myślał, że go nabieram, aż w końcu wyznaje:
-Bo ja też jestem Will Grayson"

Najdziwniejsza książka, jaką kiedykolwiek czytałam. Naprawdę. Dziwna, ale i fantastyczna. Przyznaję, że po Green'ie, którego poprzednie książki czytałam, spodziewałam się niespotykanego humoru, ale chyba nie ale chyba nie aż tak niespotykanej fabuły. Na temat Levithan'a się nie wypowiem, ponieważ jeszcze się nie zetknęłam z innymi jego książkami, jednak spod jego pióra wychodzą równie ciekawe historie, jak jego przyjaciela po fachu.

Muszę przyznać, że na początku książka nie robiła na mnie wielkiego wrażenia, wręcz mnie nudziła. Jak to zwykle bywa, akcja nie tyle rozwinęła się w połowie, co mnie wciągnęła. Orygi nalnie skonstruowana fabuła przyciąga czytelnika, a humor autorów dostarcza rozrywki. Po raz pierwszy spotkałam się też z przeniesieniem musicalu do ksiażki i przyznaję, że pomysł, jak i jego wykonanie mi się spodobał.

Dopełnieniem wszystkiego są ciekawie stworzone postacie. Kruchy Cooper przebija nawet tytułowych bohaterów. Jego charakter i wygląd przyćmiewa (i to dosłownie) wszystkie postacie. Za to jeden z Graysonów pomaga zrozumieć sytuacje zmagających się z depresją nastolatków.

Podsumowując, książka jest niezwykle oryginalna, a przez to bardzo prawdziwa. Wyjątkowi bohaterowie, tak naprawdę realistycznie pokazują życie i problemy dzisiejszej młodzieży. Co prawda spodziewałam się czegoś innego, sama nie wiem czego, ale na pewno nie gejowskiego musicalu, jednak ksiązka mnie nie zawiodła. I mimo, że nadal sądzę iż najlepszą książką Greena była "Szukając Alaski", to ta lektura, również była świetna. Czekam na kolejne!


Ola.

1 komentarz: